Cases

DataD is expert in marktstrategie en (markt)onderzoek. Met zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek gaan we verder dan data en leveren we heldere inzichten in jouw marktsegmenten en in de behoeften en het gedrag van consumenten/klanten in jouw markt. Deze inzichten vertalen we in actiegericht advies waarmee je aan de slag kan. Dit deden we al eerder voor deze projecten.



De kracht van klanttevredenheid meten met DataD

In bedrijfsgroei is één factor oppermachtig: klanttevredenheid. Het is de hartslag van elk succesvol bedrijf, het kompas dat beslissingen, producten en diensten stuurt. Maar wat is klanttevredenheid precies, en waarom heeft het zo'n invloed? In deze blog ontrafelen we dit cruciale concept. DataD helpt jou bij het opzetten en meten van klanttevredenheid.

Lees meer

Potentieelonderzoek via DataD onderzoekt marktkansen voor een nieuwe vestiging

DataD voert marktpotentieelonderzoeken uit om bedrijven en organisaties bij te staan in hun zoektocht naar een nieuwe locatie en zo investeringsbeslissingen te onderbouwen. De afgelopen jaren hebben we voor onze klanten het potentieel ingeschat voor onder andere fitnesscentra, binnenspeeltuinen en supermarkten. Lees hoe we dit aanpakken.

Lees meer

DataD bevraagt 3.818 gezinnen en berekent de kindkost in opdracht van MyFamily

Er wordt gezegd dat elk kind een huis kost, maar is dat wel zo? DataD berekende in opdracht van MyFamily de kindkost bij Vlaamse gezinnen. 3.818 gezinnen of alleenstaande ouders met kinderen in Vlaanderen namen deel aan de online enquête. Lees verder over de aanpak van het onderzoek en de resultaten.

Lees meer

CityD-WES blikt terug op 2023 en kijkt vooruit naar 2024

In 2023 rolden we onze merken CityD en DataD verder uit. CityD versterkt lokale en regionale dynamiek. DataD is expert in marktonderzoek & marketingstrategie. Beide merken blikken terug op een gevuld 2023 en staan ook in 2024 bedrijven, organisaties en overheden bij in hun groei en ontwikkeling.

Lees meer

Consumeter brengt reisgedrag in kaart voor Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme

DataD meet via de Consumeter voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme hoe Belgen hun daguitstappen in Wallonië doorbrengen. De Consumeter peilt naar meningen, opinies en (aankoop)gedrag bij 1500 Belgen, wat representatieve antwoorden garandeert. Een eigen vraag toevoegen aan de Consumeter? Dat kan!

Lees meer

DataD toetst realiteit aan theorie voor sorteeranalyse restafval

In 2025 vindt de vierjaarlijkse sorteeranalyse van het restafval plaats in Vlaanderen. DataD werkt voor OVAM de opmaak van methodologie en steekproefbepaling uit. Ter voorbereiding bezochten we de sorteerplek, want degelijk onderzoek vraagt voeling met de realiteit en connectie met de praktijk.

Lees meer

Bevolkingsbevraging Essen ‘De Grote Enquête’

Hoe denkt de Essenaar over de gemeentelijke dienstverlening, over bijvoorbeeld groen, duurzaamheid en economie in de gemeente? Zes jaar na de vorige organiseerde DataD opnieuw een bevolkingsbevraging onder de naam ‘De Grote Enquête’.

Lees meer

DataD bezoekt de afvalenergiecentrale in Brugge

DataD is een vaste waarde geworden in onderzoek binnen het thema afvalbeleid. Met opdrachten voor OVAM en rond omschakeling naar herbruikbare luiers in Gent, kregen we al een goed inzicht in het afvalproces. We bezochten in juni 2023 de afvalenergiecentrale (verbrandingsoven) in Brugge.

Lees meer

Onderzoek merkbekendheid NMBS

DataD onderzocht in het najaar 2022 in opdracht van de NMBS de merkbekendheid van de internationale treinen die vanuit België vertrekken zoals de Thalys, Eurostar en TGV INOUI. Doordat we ook al in 2015, 2017 en 2021 partner van de NMBS waren voor dit onderzoek, is vergelijking mogelijk.

Lees meer

DataD telt calorieën

Via een marktstudie onderzochten we in opdracht van een startup wat het potentieel is voor smaakvolle caloriearme sausen. De centrale vraag hierbij was of er een markt is voor lekkere koude energiearme sausen.

Lees meer
keyboard_arrow_up
menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x