Consumeter brengt reisgedrag in kaart voor Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme

Al verschillende opeenvolgende jaren meet DataD via de Consumeter voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme hoe Belgen hun daguitstappen in Wallonië doorbrengen. De Consumeter peilt naar meningen, opinies en (aankoop)gedrag bij 1500 Belgen. Op die manier zijn de antwoorden representatief voor de volwassen Belgische bevolking (17-64 jaar). Een eigen vraag toevoegen aan de Consumeter? Dat kan!

Meten is weten

Het is een klassieker, maar het werkt nog altijd. Meten is weten! Marktonderzoek is daarom nog steeds één van de beste manieren om te weten te komen hoe je jouw business kan boosten.

In het geval van het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme bestaat die ‘business’ uit het aantrekken van bezoekers naar Wallonië. Maar hoe weet je of toeristische campagnes succesvol zijn? Een bevraging van ‘de Belg’ over hoe ze hun daguitstappen doorbrengen, biedt hier de oplossing.

Al verschillende opeenvolgende jaren meet DataD via de Consumeter voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme hoe Belgen hun daguitstappen in Wallonië doorbrengen. 

De Consumeter peilt naar meningen, opinies en (aankoop)gedrag bij 1500 Belgen. Op die manier zijn de antwoorden representatief voor de volwassen Belgische bevolking (17-64 jaar). Voor de volledige steekproef bedraagt de foutenmarge 3% (betrouwbaarheidsinterval van 95%). Het betreft een online bevraging die ieder kwartaal wordt gelanceerd. Er wordt gewogen volgens regio in functie van de populatie.

Gerichte data

DataD onderzoekt waar de dagjesmensen vandaan komen, wat hun leeftijd is, hoe hun gezin is samengesteld, welke bestemmingen ze bezoeken en wat ze er doen. Naast Wallonië, gaan we ook na waar dagtoeristen heen gaan in Vlaanderen (met specifieke bevraging over de kust), het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (incl. de stad Brussel) en het buitenland. Deze data kan op eenvoudige vraag aangekocht worden.

Ook jouw bedrijf of organisatie kan vragen laten opnemen via de Consumeter voor een eigen marktonderzoek. Het panel van 1500 Belgen is representatief voor de volwassen Belgische bevolking (17-64 jaar) waardoor je snel en duidelijk een antwoord krijgt op hoe ‘de Belg’ over een item denkt, het merk kent of toekomstige aankopen overweegt. Contacteer ons voor meer informatie.

Over CityD-WES group

CityD-WES group verstrekt onafhankelijk advies aan organisaties, bedrijven en besturen en opereert vanuit twee merken: DataD en CityD.

DataD is expert in marktonderzoek en marktstrategie. Met zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek gaan we verder dan data en leveren we heldere inzichten in marktsegmenten en in het gedrag van consumenten/klanten. Deze inzichten vertalen we in actiegericht advies. DataD maakt bedrijven en organisaties “marktgedreven”. We zorgen ervoor dat u uw klant, concurrent en omgeving beter leert kennen. Dat u uw producten of diensten perfect afstemt op de wensen van de markt. Dat u uw bestaande afzetmarkten verder uitbouwt en nieuwe markten aanboort. Kortom, DataD zet uw uitdagingen om in kansen.


Geïnteresseerd in marktonderzoek en marketingstrategie? Meer informatie nodig over een potentieelonderzoek, haalbaarheidsonderzoek of de Consumeter? Wil je meer weten over DataD en de ondersteuning die we je kunnen bieden? Contacteer ons voor een vrijblijvende (digitale) afspraak!

keyboard_arrow_up
menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x