Consumeter

Meten is weten

Het is een klassieker, maar het werkt nog altijd. Meten is weten! Marktonderzoek is nog steeds één van de beste manieren om te weten te komen hoe je jouw business kan boosten.

De Consumeter peilt elk kwartaal naar meningen, opinies en (aankoop)gedrag bij 1.500 Belgen. Dit panel is representatief voor de volwassen Belgische bevolking (17-64 jaar). Hierdoor krijg je snel en duidelijk inzichten over hoe ‘de Belg’ kijkt naar jouw product of dienst, of je merk bekend is, wat de aankoopmotivatie is of kan zijn, etc.

Jouw bedrijf of organisatie kan vragen laten opnemen via de Consumeter. Zo voer je kostenefficiënt jouw eigen marktonderzoek. Ook overheden zijn gebaat met onafhankelijke en betrouwbare data ter ondersteuning van hun activiteiten.

Voor de volledige steekproef bedraagt de foutenmarge slechts 3% (betrouwbaarheidsinterval van 95%). Er wordt gewogen volgens regio in functie van de populatie.

Jouw eigen marktonderzoek kan bijvoorbeeld terugkerende vragen bevatten (vb. vier bevragingen over een jaar), maar kan perfect ook eenmalig plaatsvinden. De kostprijs is afhankelijk van de frequentie, het soort vragen (open of gesloten) en de gewenste analyse of rapportering.

Case 'Reisgedrag' voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme

Al sinds 2016 meet DataD via de Consumeter, voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme, hoe Belgen hun daguitstappen in Wallonië doorbrengen.

DataD onderzoekt waar de dagjesmensen vandaan komen, wat hun leeftijd is, hoe hun gezin is samengesteld, welke bestemmingen ze bezoeken en wat ze er doen. Ook voor Vlaanderen (met specifieke bevraging over de kust), het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (incl. de stad Brussel) en het buitenland gaan we na wat populaire bestemmingen zijn voor dagtoeristen en wat ze er precies doen. Deze eigen data kan op eenvoudige vraag aangekocht worden.

Gerichte data op maat van jouw bedrijf, organisatie, stad of regio

Een eigen vraag toevoegen aan de Consumeter? Dat kan dus! 

In 'Andermans zaken' raadt Kamal Kharmach ondernemers steevast aan om marktonderzoek uit te voeren. Op die manier krijgen ze een beter zicht op de groeikansen van hun onderneming.

De Consumeter biedt je de mogelijkheid om op een budgetvriendelijke manier vragen te stellen aan de Belgische bevolking (17-64 jaar). De Consumeter wordt georganiseerd in januari, april, juli en oktober. Bij herhaling van de vraag en spreiding in de tijd, kan de Consumeter zo ook dienst doen als jouw persoonlijke barometer. 

Misschien circuleert al lang die ene vraag in je hoofd of misschien heb je een heleboel vragen? Twijfel je nog over een juiste formulering? Onze experten helpen je graag!

Een vraag stellen kan al vanaf 650 euro (excl. btw). De antwoorden worden in een overzichtelijk en werkbaar rapport weergegeven.

Prijstabel Consumeter (*)



Soort vraag
Frequentie
Prijs (in euro excl. btw)
gesloteneenmalig€ 650

4x per jaar€ 1.950
half openeenmalig€ 950

4x per jaar€ 3.000
openeenmalig€ 1.200

4x per jaar€ 4.500

(*) Een basisrapportering van de antwoorden op de vragen is inbegrepen. Voor een combinatie van vragen en/of een uitgebreidere rapportering wordt steeds een prijsvoorstel op maat uitgewerkt. Vraag hier uw offerte.
Gouden tip: Een combinatie van vragen is voordeliger dan de som van losse delen. Bij meerdere vragen geldt een degressief tarief. We maken graag vrijblijvend een voorstel op maat.

Over CityD-WES group

CityD-WES group verstrekt onafhankelijk advies aan organisaties, bedrijven en besturen en opereert vanuit twee merken DataD en CityD.

DataD is expert in marktonderzoek en marketingstrategie. Met zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek gaan we verder dan data en leveren we heldere inzichten in marktsegmenten en in het gedrag van consumenten/klanten. Deze inzichten vertalen we in actiegericht advies. DataD maakt bedrijven en organisaties “marktgedreven”. We zorgen ervoor dat je jouw klant, concurrent en omgeving beter leert kennen. Dat je jouw producten of diensten perfect afstemt op de wensen van de markt. Dat je jouw bestaande afzetmarkten verder uitbouwt en nieuwe markten aanboort. Kortom, DataD zet uitdagingen om in kansen.

CityD versterkt de lokale en regionale dynamiek op basis van gericht onderzoek, heldere visies en vooral een uitvoerbaar maatregelenpakket. "Creating vibrant places for happy people" Onze experten zijn actief binnen diverse sectoren, onze pijlers: Citymarketing en centrummanagement, Handel en horeca, Ruimtelijke economie, Toerisme en vrije tijd en Vastgoed en gebiedsontwikkeling.  

Geïnteresseerd in één van onze vakgebieden? Meer informatie nodig over de Consumeter? Wil je meer weten over DataD en de ondersteuning die we je kunnen bieden? Contacteer ons voor een vrijblijvende (digitale) afspraak!

Consumeter
keyboard_arrow_up
menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x