DataD is expert in marktstrategie en (markt)onderzoek. Met zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek gaan we verder dan data en leveren we heldere inzichten in jouw marktsegmenten en in de behoeften en het gedrag van consumenten/klanten in jouw markt. Deze inzichten vertalen we in actiegericht advies waarmee je aan de slag kan. Dit deden we al eerder voor deze projecten.
DataD is een vaste waarde geworden in onderzoek binnen het thema afvalbeleid. Met opdrachten voor OVAM en rond omschakeling naar herbruikbare luiers in Gent, kregen we al een goed inzicht in het afvalproces. We bezochten in juni 2023 de afvalenergiecentrale (verbrandingsoven) in Brugge.
DataD onderzocht in het najaar 2022 in opdracht van de NMBS de merkbekendheid van de internationale treinen die vanuit België vertrekken zoals de Thalys, Eurostar en TGV INOUI. Doordat we ook al in 2015, 2017 en 2021 partner van de NMBS waren voor dit onderzoek, is vergelijking mogelijk.
Via een marktstudie onderzochten we in opdracht van een startup wat het potentieel is voor smaakvolle caloriearme sausen. De centrale vraag hierbij was of er een markt is voor lekkere koude energiearme sausen.