Nieuws

“What people say, is not what people do.”

“What people say, is not what people do.”

Via de WES-hink-stap-sprong consumenten begrijpen. Opiniestuk door Sigrid Defurne Luisteren naar klanten of net niet? Op die vraag ging RetailDetail…

Lees verder
Hoe kan een oude brouwerij worden herbestemd?

Hoe kan een oude brouwerij worden herbestemd?

Brouwerij Verhaeghe werd opgericht in 1885 en specialiseert zich in Vlaams Rood Bruin bier. Naast de oude brouwerijgebouwen waarvan de…

Lees verder
Opleiding resultaatgericht werken met mensen

Opleiding resultaatgericht werken met mensen

Werk organiseren en teams leiden Waarom deze opleiding? In de snel veranderende wereld van vandaag is het benutten van potentieel…

Lees verder
SD Worx houdt de vinger aan de pols dankzij WES

SD Worx houdt de vinger aan de pols dankzij WES

Als je weet wat er leeft bij je klanten, in je (niche)markt of inzicht hebt in de trends en ontwikkelingen…

Lees verder
WES en Voka West-Vlaanderen kaarten uitdagingen interregionale samenwerking aan

WES en Voka West-Vlaanderen kaarten uitdagingen interregionale samenwerking aan

In samenwerking met Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen - voerde WES een onderzoek uit omtrent grensarbeid en grensoverschrijdende tewerkstelling…

Lees verder
28,4% van de Belgen wijzigt hun manier van reizen met het vliegtuig voor het klimaat

28,4% van de Belgen wijzigt hun manier van reizen met het vliegtuig voor het klimaat

Via de WES-Consumeter ondervroegen we 1500 volwassen Belgen tussen 18 en 74 jaar naar de invloed die ze ondervinden van…

Lees verder
Is mijn prijsbeleid nog steeds up to date?

Is mijn prijsbeleid nog steeds up to date?

Om steeds mee te zijn met de noden van de klanten is onze klant, een tegelbedrijf actief in de regio…

Lees verder
Toerisme Vlaanderen en toegankelijkheid

Toerisme Vlaanderen en toegankelijkheid

In het kader van haar opdracht investeert Toerisme Vlaanderen samen met vele partners in de ontwikkeling van een aantrekkelijk en…

Lees verder
The future of digitalisation in job matching: download de presentatie

The future of digitalisation in job matching: download de presentatie

Vrijdag 21 juni 2019 vond het evenement The future of digitalisation in job matching plaats waar het project SMART LMI…

Lees verder
Win een Maturity Scan dankzij WES

Win een Maturity Scan dankzij WES

Ter gelegenheid van ons 60-jarig bestaan biedt WES een gratis maturity scan aan aan drie bedrijven of organisaties. De maturity…

Lees verder
Aankoopplannen voor wagens zijn het afgelopen kwartaal gestegen

Aankoopplannen voor wagens zijn het afgelopen kwartaal gestegen

Volgens de WES-Consumeter zegt 9,0% van de volwassen Belgen van plan te zijn om in de komende 12 maanden een…

Lees verder
Waar is er een toilet?

Waar is er een toilet?

“Mama, ik moet pipi doen!” Te pas en te onpas moeten ouders op zoek naar een plaats waar ze met…

Lees verder
Er zijn nog plaatsen vrij voor het evenement ‘The future of digitalization in job matching’

Er zijn nog plaatsen vrij voor het evenement ‘The future of digitalization in job matching’

Samen met enkele internationale partners werkt WES aan een project in opdracht van de Europese Commissie. Dit project is SMART

Lees verder
Wat is het belang van de West-Vlaamse land- en tuinbouwsector?

Wat is het belang van de West-Vlaamse land- en tuinbouwsector?

Vorige week donderdag organiseerde de provincie West-Vlaanderen, de Provinciale Landbouwkamer en Inagro vzw een studienamiddag omtrent “Landbouw in West-Vlaanderen, in…

Lees verder
WES mag opnieuw meetinglocaties begeleiden tot Flanders Heritage Venues

WES mag opnieuw meetinglocaties begeleiden tot Flanders Heritage Venues

Na een succesvolle samenwerking binnen de eerste raamovereenkomst begeleidingstraject ‘Beleving in meetinglocaties in erfgoed’ voor Toerisme Vlaanderen, kreeg WES ook…

Lees verder
Belgen staan achter het invoeren van statiegeld op plastic flessen en blikjes

Belgen staan achter het invoeren van statiegeld op plastic flessen en blikjes

Uit de WES-Consumeter blijkt dat 64,7% van de volwassen Belgen de invoering van statiegeld op plastic flessen en blikjes in…

Lees verder
Wuk peizje gie van onze nieuwe gevelbekleding?

Wuk peizje gie van onze nieuwe gevelbekleding?

Stilstaan is achteruitgaan. Niet voor niets is onze slagzin verandering is een opportuniteit om te groeien. Wijzelf houden ons daar…

Lees verder
Veiligheid op het bedrijventerrein Schendelbeke verhogen

Veiligheid op het bedrijventerrein Schendelbeke verhogen

Bedrijventerreinen en de bedrijven die er gevestigd zijn, vormen een economische motor van een stad of gemeente. Het is dan…

Lees verder
Een kwaliteitslabel, een garantie voor kwaliteit? De mening van de Belgen is verdeeld

Een kwaliteitslabel, een garantie voor kwaliteit? De mening van de Belgen is verdeeld

Bijna de helft van de volwassen Belgen (46.4%) is volgens de WES-Consumeter akkoord tot helemaal akkoord met de stelling dat…

Lees verder
Lidl bouwt een sterk werkgeversimago uit dankzij WES

Lidl bouwt een sterk werkgeversimago uit dankzij WES

In een krappe arbeidsmarkt is het belangrijk om een goed werkgeversmerk te ontwikkelen. Zo garandeer je voldoende kandidaten en instroom…

Lees verder
Eerste hulp bij groeien

Eerste hulp bij groeien

Als een organisatie groeit, wordt ze complexer. De uitdaging bestaat er uit de interactie tussen mensen, klanten, leveranciers, processen en…

Lees verder
Regio Waas & Dender als MICE-bestemming?

Regio Waas & Dender als MICE-bestemming?

  In opdracht van het streekoverleg Waas & Dender onderzocht WES samen met Konsultra welke kansen en mogelijkheden er voor…

Lees verder
Wat denken de Belgen over de ketens?

Wat denken de Belgen over de ketens?

Viermaal per jaar stuurt WES de Consumeter uit waarin vragen over uiteenlopende onderwerpen worden gesteld aan een representatieve steekproef van…

Lees verder
Welke promoties werken het best?

Welke promoties werken het best?

  Viermaal per jaar stuurt WES de Consumeter uit waarin vragen over uiteenlopende onderwerpen worden gesteld aan een representatieve steekproef…

Lees verder
Hoe zit het met de openbare markten in Oost-Vlaanderen?

Hoe zit het met de openbare markten in Oost-Vlaanderen?

De openbare markt is nog steeds de plaats waar een deel van de bevolking zijn aankopen doet. In een veranderende…

Lees verder
Sint besteedt net geen 400 miljoen euro aan cadeautjes

Sint besteedt net geen 400 miljoen euro aan cadeautjes

WES vroeg via hun Consumeter aan 1.500 volwassen Belgen of ze Sinterklaascadeautjes kopen voor hun kinderen, kleinkinderen, neefjes, nichtjes, ……

Lees verder
WES ondergaat een metamorfose

WES ondergaat een metamorfose

Je zou denken dat we een face lift hebben ondergaan… maar het is meer dan dat: WES heeft een metamorfose…

Lees verder
Maakbaarheid van leiderschap en (on)zin van leiderschapstraining

Maakbaarheid van leiderschap en (on)zin van leiderschapstraining

Wat is leiderschap? We vertrekken van de aanname dat leiderschap een plichtsbesef is dat ervoor zorgt dat iemand aangeleerde vaardigheden…

Lees verder
Is er een alternatief voor het model van economische groei?

Is er een alternatief voor het model van economische groei?

Groeien we ons kapot in Europa? Met de stelling dat duurzaamheid en economische groei tegenstrijdig zijn, pleiten 238 academici in…

Lees verder
Help, de socio-economische vergunning verdwijnt

Help, de socio-economische vergunning verdwijnt

Niet helemaal. Vanaf 1 augustus 2018 zal de socio-economische vergunning worden opgenomen in de reeds bestaande omgevingsvergunning. Voortaan wordt er…

Lees verder
ICT en arbeidsmarktinformatie

ICT en arbeidsmarktinformatie

In dit project verkende WES de mogelijkheden van digitale tools voor het verspreiden van arbeidsmarktinformatie voor Cedefop, het Europese Agentschap voor Beroepsopleiding.…

Lees verder
Sportinfrastructuurplan Vlaanderen

Sportinfrastructuurplan Vlaanderen

Samen met KULeuven en het Mulier Instituut uit Utrecht, voert wes research & strategy een studie uit om de behoefte…

Lees verder
Pilootproject ‘Teaching Hotel’ in hotel- en toerismeschool Spermalie

Pilootproject ‘Teaching Hotel’ in hotel- en toerismeschool Spermalie

Er zijn in het onderwijs heel wat nieuwe ontwikkelingen aan de gang. In het secundair onderwijs loopt momenteel een project…

Lees verder
Welke bezoekers komen naar het fotomuseum in Antwerpen?

Welke bezoekers komen naar het fotomuseum in Antwerpen?

Het Fotomuseum van de Provincie Antwerpen (FOMU) trekt op jaarbasis 70.000 tot 80.000 bezoekers maar heeft tot op vandaag slechts…

Lees verder
Belgen besteden 350 miljoen euro aan Sinterklaascadeautjes

Belgen besteden 350 miljoen euro aan Sinterklaascadeautjes

Wes research & strategy vroeg aan 2.000 volwassen Belgen in welke mate ze Sinterklaascadeautjes kopen voor hun kinderen, kleinkinderen, neefjes,…

Lees verder
Citymarketing – een praktische gids voor steden en gemeenten

Citymarketing – een praktische gids voor steden en gemeenten

Beschrijving: Wat is citymarketing? Is het iets voor mijn stad of gemeente? Hoe pak ik het aan? Hoe stel ik…

Lees verder